7 juni 2026

1 gedachte over “Na 600 dagen stilstand blijkt Brussel het summum van het Belgische surrealisme

  1. Een “mooie” oplijsting van de complexe problematiek in een stad waar de wijsheid in de kan is. Of in de Cancan? Want de poppetjes zijn er al heel wat decennia aan het dansen, zij het dat het schouwspel niet erg sexy is. En het meestal mannen zijn die wild aan het schoppen zijn? Nu, dat is zeker het geval wereldwijd. Zo goed ken ik de toestand ook niet van de stad en gewest.

    De helft van de oplossing zou kunnen zijn: geen 750 (?) miljoen per jaar tot 2040 extra om langzaam maar zeker zich uit het moeras – u begrijpt de toespeling toch?; “bruoc” en “broek” beteken(d)en dat nu eenmaal – te kunnen trekken, niet meer “broke” te zijn uiteindelijk maar wel op droog zaad te zitten. Of juist niet dit laatste? Want verrot nat zaad eigenlijk niet?

    Die 750 miljoen zou komen van ??? Niet federaal, want daar is het al armoe troef. Wel daar heb ik zo mijn voorstel voor klaar. Af te betalen op passieve wijze na 2040 … Via de Benelux? De EU? Ik denk aan de rest van de eeuw …

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *